10.09.2018

Kto projektuje logo

Skuteczny logotyp
Zanim zlecisz za projektowanie znaków logo w firmie graficznej, zastanów się, co chcesz przekazać potencjalnym klientom. Jaka jest idea twojego biznesu, na czym się skupiasz, jakie są twoje usługi, jakie są twoje produkty. Czy jest to branża popularna, czy także może branża premium.



To wszystko będzie miało niebagatelny wpływ na to, jak przygotujesz własne logo i czy projekt logo będzie ostatecznie zachęcał klientów do zakupu, czy będzie tak uniwersalny, że nie będzie robił na nich większego doznania. Logotypu nigdy nie należy projektować przypadkowo. Nie wolno tego powierzać osobie bez doświadczenia i w przyszłości posługiwać się takim logo, bo nam wydaje się, że ona jest dobre, a gdy spojrzę na nie specjalista od reklamy kto będzie wiedział, że w tym logotypie nie ma nic, co de facto mogłoby się wydawać ciekawe i co mogłoby działać na korzyść firmy. Sporo osób zamawiających logo wcale nie zastanawia się nad tym, jaki będzie jego ostateczny efekt i czy efekt ten będzie współgrał z wizją firmy oraz jej celami. Projekt logo jest wykonywany na bardzo szybko, tak nawet na kolanie, a później widać tego marne rezultaty, bo okazuje się, że to logo jest nieciekawe, jednakowy do innych, w ogólności nie porywa, lub dosłownie jest brzydkie. Specjalista, za którego tworzenie logo to codzienna praca, przenigdy nie będzie się godził na tworzenie bylejakości.

Taka osoba będzie pracowała dopóty, dopóki wykonać coś odpowiedniego, wręcz gdyby ta praca miała trwać bardzo długo i być kosztowna. Na koszty bez wątpienia należy się nastawić, bo odpowiedni logotyp kosztuje minimum 1000 czy 2000 zł. Im bardziej rozbudowany, tym może być droższy i będzie kosztował mniej więcej kilku tyś. złotych. W pewnych przypadkach wysoka cena wcale nie idzie w parze z taką doskonałą jakością, ale w znaczącej liczbie przypadków tak właśnie jest, że ma to odzwierciedlenie w jakości.

Zobacz także: ciekawa strona o profesjonalnym logo