Utrata pieniędzy z konta bankowego - jak postępować? Należy rozpocząć od tego, że wszyscy konsumenci, którzy korzystają z internetowych kont bankowych powinni zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ są narażeni na cyber ataki ze strony hakerów, którzy różnymi sposobami starają się przejąć kontrolę nad naszymi środkami finansowymi zgromadzonymi na internetowym koncie bankowym. Warto również dodać, że kradzież z konta internetowego to przestępstwo, które w każdej chwili powinno się zgłaszać na policję, dosłownie jeżeli już dotyczą one niewielkich kwot. Warto wspomnieć także o tym, że w zgodzie z aktualnymi przepisami prawa bankowego instytucja bankowa ma obowiązek zabezpieczyć swojego klienta, jak też jego rachunek bankowy przed atakami hakerów, dlatego mamy prawo zgłosić reklamację do banku, ażeby pozyskać utracone pieniądze. Na nieszczęście bardzo częstą praktyka banków jest to, zarzucają klientom niedbalstwo a także brak ostrożności, a tym samym uchylają się od obowiązk u zwrócenia utraconych pieniędzy. Klienci banków powinni posiadać świadomość, że nieautoryzowane transakcje to transakcje płatnicze wykonywane bez ich wiedzy, np z użyciem karty kredytowej lub też internetowego konta bankowego. W wyniku takich transakcji można stracić oszczędności całego życia.
Dodatkowe informacje: nieautoryzowana transakcja.