9.11.2017

Urządzenia obróbcze

Fachowa obróbka metali
Użycie metalu w meblach i w różnego rodzaju użytecznych dziełach sztuki nie jest aż tak powszechne co w lotnictwie. No a w lotnictwie frezowanie i obróbka na tokarce elementów z metalu jest dosłownie normą. Mowa tu o tym, że z elementów metalowych powinno się zeszlifować i wyciąć te zbędne metalowe fragmenty, po to by metalowy wspornik był możliwie jak najlżejszy.



Dlatego metale tj. aluminium są w wielu przypadkach zastępowane kompozytami. Zastępowanie to ma sens tam, gdzie przeróżnego rodzaju elementy plastikowe się sprawdzają. Z tej właśnie przyczyny ważne elementy konstrukcji samolotu są nadal wykonywane z kształtowników aluminiowych. No bo metal ten jest lekki i w wielu przypadkach jest lepszym wyborem od kompozytów.

Dlatego właśnie kształtowniki z aluminium się frezuje, obrabia na uniwersalnych tokarkach i przycina na przycinarkach taśmowych, po to by wytworzyć akuratny szkielet dla ścian i dla podłogi. Bez tego szkieletu statystyczny samolot nie miałby swoich właściwości. No i jeśli do szkieletu tego doda się poszycie zrobione z lekkich kompozytów to otrzyma się lekką, wytrzymałą i ekonomiczną maszynę, w której to elementy z metalu są tymi wybitnie ważnymi. Wręcz jeżeli już jest to mały samolot, w którym to mieści się jedna lub dwie osoby. W tych maszynach metalowy szkielet także jest tym niezbędnym. Mowa tu konkretnie o tym, że poddawanie metalowych profili frezowaniu i przycinaniu na przycinarkach taśmowych, frezarkach uniwersalnych i tokarkach uniwersalnych jest nadal tańszą metodą od produkowania maszyn w całości utworzonych z różnego rodzaju kompozytów.

Zobacz: imadła maszynowe.