8.01.2020

Wybór manekinów

Po co manekiny
W prezentacji ubrań w sklepie odzieżowym bardzo ważne jest to, jak podchodzimy do kwestii estetyki. Ubrania dobrze jest prezentować w takiej formie, w jakiej są noszone, a więc na manekinach. Najlepsze w tym przypadku będzie w każdej sytuacji manekin całopostaciowy.



Taki manekin odwzorowuje ludzkie kształty w proporcji jeden do jednego i jest dosyć ciężki, a zatem stabilny. Tego typu manekiny kosztują kilkaset zł, zatem są z całą pewnością najdroższymi manekinami ze wszystkich, niemniej jednak za to wyglądają najlepiej. Na takim manekinie można prezentować odzież w sposób bardzo atrakcyjny, co ze stuprocentową pewnością przekłada się na zainteresowanie produktem. Manekin głowa służy jednak do prezentowania ozdób do włosów, kiedy ta głowa ma włosy albo czapek i daszków, jeśli ich nie ma. Takie manekiny są nieodłącznym elementem wyposażenia sklepu odzieżowego. W sklepie odzieżowym musi być dużo manekinów reklamowych, bo wtedy zwracają one uwagę klientów i sprawiają, że wiele z nich jest sobie w stanie wyobrazić, jak dokładnie sprecyzowane ubrania wyglądają na ciele. Już samo to wyobrażenie może zachęcać do zakupu. Kiedy nie mamy pojęcia, w jaki sposób konkretna rzecz wygląda na ciele, to nie jesteśmy tak bardzo przekonani do tego, czy dobrym pomysłem będzie ją zakupić. Jednakże w przypadku, gdy możemy sobie to wyobrazić, sprawa ta wygląda całkowicie inaczej. Sklepy inwestują więc najczęściej w takie manekiny, bo wiedzą, że to będzie miało dla nich korzyści materialne. Klienci są zainteresowani i chętnie wchodzą do sklepu, by przyjrzeć się dokładniej dostępnemu asortymentowi i chyba coś zakupić.

Zobacz również: manekin tors.